Eenzaam dankzij Versatel

fotoOntdaan Ik schreef mijn stukjes op mijn laptop. Had overal in huis verbinding met het netwerk en kon tikken waar en wanneer ik wilde. Ik ben niet de enige in dit huis die gebruik maakt van de computers en het internet: er worden websites gebouwd onder dit dak, er worden stukken geschreven, er wordt ontworpen en de eerste brieven naar oma worden er letter voor letter getypt en gemaild. Het leven was goed. Er was altijd verbinding, en al was het soms wat traag: het werkte zoals het moest. En toen kwam het kaartje van Versatel. Wij kenden ze wel, aangezien ze Zonnet over hadden genomen, onze vorige provider. Dat ging heel geruisloos, dus het kaartje van Versatel voelde als post van een vage, maar wel prettige kennis. Telefonie, internet en digitale televisie in één pakket, bespaar kosten op uw rekening! Waarom gaan die alarmbellen alleen af op de eerste maandag van de maand om 12 uur? Wij lazen alle informatie goed door, vergeleken prijzen en kilobytes en hakten de knoop door: dit was een offer you can’t refuse. En ach, dat we dan een paar dagen niet konden internetten door het omzetten van het ene naar het andere systeem: daar moesten we maar niet over zeuren vonden we. Op woensdag 2 november, we waren toen al 5 dagen zonder internet, zou er een installateur langs komen. Om 17.00 uur. Het werd 18.00 uur, het werd 19.00 uur. Er werd gegeten, er werd om en om gebadderd en voorgelezen en het werd 20.00 uur. Om 21.00 uur gingen we maar eens bellen: en toen drong het tot ons door: we zijn er ingetrapt, dit is murphy’s law, hier komen we nooit meer uit. De mechanische stem van de mevrouw van Versatel vertelde ons een uur lang: alle medewerkers zijn in gesprek, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. En om 22.00 uur, de monteur zou nooit meer komen, was ook de laatste medewerker naar huis… De volgende dag wederom Versatel en de klantenservice gebeld. Na weer een half uur in de wacht antwoordde een totaal bleue jongen van de klantenservice: (helaas met Twents accent) dat er wel iets mis moest zijn gegaan. Hij zou er een melding van maken, we zouden teruggebeld worden. Dat gebeurde natuurlijk niet. En nu heb ik dus sinds 1 week een hotline met de klantenservice en het installatiebedrijf. En zij sturen me van het kastje naar de muur. Versatel heeft een installatiebedrijf die weer een installateur inhuurt. En die komt zijn afspraak niet na. En een nieuwe afspraak inplannen gaat niet want de gene achter de computer die het juiste knopje daarvoor in MAG drukken doet dat niet. Maar ik mag wel een mailtje sturen met mijn klacht en met mijn verzoek. Dus dat doe ik een dag later vanaf mijn werk. Mailtje terug: wij beantwoorden alleen vragen van mailers wiens mailadres eindigt met: @versatel.nl of @zonnet.nl. JA HALLO, MAILEN THUIS GAAT DUS NIET!!!! De mevrouw die ik gisteren aan de telefoon had zei het heel treffend: u zit er midden in. U kunt geen kant meer op. Ik kan sorry zeggen, maar dat helpt u niets. Als het goed is wordt er deze week een afspraak met u gemaakt, maar zeker weten doe ik dat niet. HELP! HALLO!!! Is anybody out there? Versatel: u wordt zo spoedig mogelijk van het kastje naar de muur gestuurd.

Over Daan Westerink 515 Artikelen
pedagoog (MEd), rouwdeskundige, docent en onderwijsontwikkelaar, publicist, mediator, trainer en social media expert.

10 Reacties

  1. Avatar van Voordaan
    @ allen: YES!!! ik ben inmiddels weer online, ONDANKS Versatel, dankzij onze eigen doortastendheid en het blijven bellen en zeuren. Ben nu met ze in conflict omdat ze vinden dat hen niets is te verwijten omdat ik vier weken offline ben geweest. Dat zullen we nog wel eens zien! Ik kwam er uiteindelijk na 5 uur in de wacht achter dat de afspraak was verschoven naar 2007….Kafka-esk of niet? Dank voor de steun!
    @ Arie: ik miste jullie ook!!!!

  2. Avatar van Coeck
    wel eens van coax.nl gehoord?
    Ze verwerken klachten van de consument.
    Zelf ben ik heel tevreden na klachten over UPC, eindelijk deden ze een iets, nadat de door COAX.NL op hun vestje werden getikt.

    Sterkte

  3. Avatar van Jane
    Ach. Gecondoleerd. Dit verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik heb een dergelijke ervaring met Versatel 4 jaar geleden gehad. Let wel, het gaat goed daar 80% van de tijd, maar hun enige foutje is dat er geen oplossing komt voor de ‘moeilijke gevallen’. Destijds kostte het me 3 weken en vele nachtjes slapen. Ik hoop voor je dat zij wat geleerd hebben sindsdien en dat het proces nu sneller gaat.

    Als het voor jou hetzelfde is voor mij destijds, dan wens ik je veel succes. Het probleem zat toen in de lijn. Om ADSL aan te sluiten moet de lijn controle overgaan van de ene provider naar de ander. Niemand had de lijn in hun administratie meer; KPN niet, Versatel niet, de vorige provider ook niet. Welcome to the Twilight Zone!

  4. Avatar van app
    @Voordaan
    Balen zeg! Ik leef met je/jullie mee; ik heb ooit zoiets met de KPN gehad. En het vreet aan je!

    @arie
    John heeft al gecasht bij Tele2 hoor!

  5. Avatar van arie
    Voordaan, Versatel is och deels van John de Mol en stopt het voetbal achter de decoder. En ze lijden dik verlies p het ogenblik, nog maar zoveel klanten vor dit en voor dat…
    Geen wonder als ik dit les, zo jaag je klanten weg of slechter (voor Versatel dan): ze pekeren er niet over.
    Wat ’n gespuis.
    Het ergste vind ik ide bleue jongen met Wents accent. Niet het accent, dat herken jij wel, ook niet dat hij bleu is want dat is een prettige eigenschap (pa reed hier een meisje met ik bin bleuop de kont en dat verbroedert aleen maar). Maar erg dat hij daar zit. Helemaal niet op z’n laats, dat straalde van hem af.
    Maar ondertussen ben je aan de goden ovegeleverd. Ik miste je al.
    Arie

  6. Avatar van Voordaan
    Ha dames! Ik heb jullie ook enorm gemist! Heb net op mijn werk Versatel het adres van mijn weblog gemaild, wellicht helpt dit! Ha ha, je gaat er bijna om lachen. En het is ook wel rustig. Ik heb al 5 nieuwe bijdragen geschreven, maar rustig aan, iedere dag komt er een bij anders is het zo’n brij. EN nu ga ik jullie beslommeringen lezen!!!!!

  7. Avatar van JB
    wat afschuwelijk ja! Zo heb ik een hele tijd klem in de JoePieShit (UPC) gezeten 🙂

    komt goed hoor! (ooit 🙂

  8. Avatar van wilma
    Ik dacht ook al, waar is Daan gebleven! Succes met deze toestand. Als het eenmaal werkt is het heerlijk. Voor de tussenliggende periode wens ik je veel sterkte !

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.




WordPress Anti-Spam door WP-SpamShield